onsdag den 16. januar 2019



                                                  ELSKER DU DIG SELV ?


 Det er Januar, det er slankekurens højtid, det er tid til eftertænksomhed om sundhed og velvære.

                 Hvordan har du det ?  Går du rundt og er tilfreds med dig selv og  med dit liv?

Træk en streg i sandet, mærk,føl dig selv og vid, hvad du vil. Livet er skrøbeligt og temmelig kort.

                Jeg har det sidst lille års tid, haft tid til mig selv og haft tid til, at mærke mig selv.

Har opsagt min stilling, har taget en ny uddannelsen og givet mig selv lov til, at gøre noget "KUN" for mig og for mit velbefindende. Det er det bedste jeg nogensinde har gjort.

Jeg har mærket efter, jeg har fundet mig selv igen. Dog er jeg stadig for "TYK" men jo tak. jeg har det rigtig godt.

For nogle år siden talte jeg med min læge, omkring min vægt, pga. min stofskiftesygdom blev vi enige om, at jeg skulle prøve at tale med en diætist. Altså et menneske, som virkelig ved,  hvad sundhed og fedme betyder og gør for kroppen.

Selvfølgelig var jeg nervøs, ved at skulle møde op på sygehuset, til en møde vedr. min "kampvægt"

Jeg sidder i venteværelset, bliver "hentet" ind, jeg tror bestemt, at det er en hjælper, som blot viser mig vej, ind til kvinden som skulle vide "ALT" om min overvægt og om mig. Til min store overraskelse viser det sig, at kvinden på ca. 100 kg er "HENDE"

Mit hjerte er ved at springe ud af min krop, jeg bliver ked af det, jeg bliver nærmest gal og jeg tænker virkelig, hvad F. kan hun hjælpe mig med????

Jeg fik nogle kostråd, nogle skemaer jeg skulle udfylde når jeg kom hjem, og nej, jeg hørte ikke det halve af hvad kvinden fortale.

Hjemme sad jeg alene med mig selv, jeg var grædefærdig, total opgivende og helt ude af mig selv.

Efter at have sundet mig lidt, kom min søn hjem, han var overrasket over at se mig sådan, men jeg kunne se, at han virkelig tænkte, han lagde sin hånd ovenpå min og sagde MOAR, denne kvinde kan jo godt, være RIGTIG dygtig til sit arbejde, selvom hun ikke selv er en streg i luften.

 Ta` nu f.eks. ham der håndboldtræneren, du ved mor, ham der Ulrik Wilbek. Jeg tror sku da heller ikke, at han kan spille håndbold.
 men han er jo en kanon dygtig træner. Måske er der en sammenhæng, måske ved hende diætisten godt, hvad hun snakker om, men hvem ved, hvordan hun har det, og hvorfor hun ikke selv, gør noget godt og det rigtige for sig selv.

Mit liv gik næsten i stå, min egen lille søn stod der og lærte mig, en af de vigtigste ting i livet, nemlig at alting  ikke er, som det ser ud til at være.
Jeg smilede til ham og sagde TAK.

Jeg er stadig for tyk, men jo, jeg kan nu sige med 100% sikkerhed, JEG ELSKER MIG SELV.

                                                                  GØR DU ?

                                                      Livet er en gave, lev det.


Håber dette giver dig stof til eftertanke, slankekure, kost og motion er VIGTIG, men vigtigst af alt er, at du har det godt, er ærlig og reel, overfor dig selv. Kun du er dig. Du er fantastisk, du er elskværdig, du er smuk og du er sød og dejlig.                             
                                                           Pas på DIG !!!!!!!!!!!!!!



Og ja ny-bagte boller, er ikke den bedste slankekur, men de smager fantastisk. Varm cacao og ny-bagte boller er altid et hit. Velbekomme og rigtig god dag.










Ingen kommentarer:

Send en kommentar